Včera som zažila skvelú terapiu s našou klientkou. Prišla celá vysmiata a v dobrej nálade. Obe sme sa nemohli dosmiať, kým sme začali cvičiť. Bol to naozaj pocit na nezaplatenie vidieť ju pri cvičení veselú, uvoľnenú, hlavne po tých bolestiach, s ktorými k nám prišla. Všetci sme sa veľmi snažili, aby sa jej stav zlepšil a mohla by znova hrať a koncertovať. Lujza, prajeme ti veľa úspechov vo Varšave 🙂


Rehabilitačné cviky

Všetky príbehy našich klientov nás inšpirujú robiť pre Vás stále viac a váš dobrý pocit z cvičenia je našou odmenou. Vieme, aký vyčerpávajúci môže byť pracovný týždeň, preto by sme sa radi podelili o zopár našich obľúbených cvikov, ktoré cvičíme s klientmi rehabilitačného centre Rehab Klinik, Bratislava-Rača.

Cvik 1 – uvoľnenie chrbtových svalov

Ako prvý Vám chceme predstaviť jeden z našich najobľúbenejších cvikov. Je veľmi šetrný, no rovnako aj účinný na uvoľnenie chrbtových svalov. Pohyb sa začína z napriamenej chrbtice v celej jej dĺžke, postupne prechádza do flexie – „vyhrbenia“ a končí zrolovaním hlavy medzi ramená, aby sme dosiahli natiahnutie aj v krčnej chrbtici. Pri ohýbaní chrbtice si môžeme pomôcť jemným nadvihnutím a podsadením panvy. V tejto pozícii budete cítiť jemné natiahnutie chrbtového svalstva a lopatiek. Pomaly sa vrátime do východzej pozície, kde je chrbtica napriamená, lopatky sa kĺžu smerom k panve a hlava ostáva v predĺžení chrbtice.


Cvik 2 – vzpriamenie chrbtice, natiahnutie lýtok

Pri tomto cviku pociťujeme nielen natiahnutie lýtkového svalstva, ale aj napriamenie chrbtice a ťah z ramenných kĺbov. Pri zanožovaní dbáme na to, aby sme pätu položili až na zem a koleno zostáva po celú dobu cviku vyrovnané. Chrbticu udržiavame v predĺžení zadnej nohy a rukami vytvoríme jemný ťah z ramien. Cítime, ako sa nám naťahuje celé telo od päty až po prsty na rukách 🙂


Cvik 3 (strieška) – natiahnutie hamstringov

Pre tých, ktorí sa dočítali až do tretieho cviku tu máme niečo náročnejšie. Nazývame to „Strieška“. Je veľmi účinný na natiahnutie hamstringov (zadné svaly stehna) a lýtok, ale chrbtica zostáva napriamená. Začíname z pozície na štyroch, kedy zachovávame pravý uhol bedrových a ramenných kĺbov voči trupu. Pohyb začíname vzoprením sa do dlaní a zároveň do prstov nôh a vytlačením kolien do vystretia (strieška).


Cvik 4 (cvik pre prácu pri počítači) – napriamovanie krčnej a hrdnej chrbtice

Pre každodenných počítačových nadšencov sme pripravili ďalší z cvikov. Využívame ho pri napriamovaní krčnej a hrudnej chrbtice a aktivácii lopatkového svalstva. Pred tým, než sa začneme vzpierať do celých predlaktí, musíme preklopiť panvu smerom k podložke a pevne stiahnuť sedacie svalstvo. Pri nadvihovaní držíme pohľad kolmo nadol a brada ostáva zasunutá. Lopatky dávame k sebe a sťahujeme dolu, aby sme nielen napriamili hrudnú chrbticu, ale aj krčnú.


Cvik 5 – spevnenie celého tela

Na záver vám ukážeme cvik, ktorý posilní celé vaše telo. Prevedenie tohto cviku nie je vôbec náročné. V polohe na štyroch napriamime chrbticu od kostrče až po hlavu, spevníme brušné svalstvo a aktivujeme svalstvo lopatiek. Zaprieme sa do špičiek na nohách a po napriamení chrbtice sa snažíme obe kolená nadvihnúť len pár centimetrov nad podložku. Cítime ako pracujú ruky, nohy, ale hlavne to naše brucho.


V Rehab Klinik vás naučíme, ako správne cvičiť a budeme cvičiť s vami!

Rezervujte si termín u nás



Venujte kúsok svojho času pre seba a svoje zdravie…

Vaše meno (povinné)

Váš email (povinné)

Telefónne číslo

Vaša správa

Nájdete nás…

  • +421 905 205 009
  • Žitná 48, 831 06 Bratislava, Rača
  • Autobusom č. 59 a 65 zastávka Trávna. Potom pešo cca 400 metrov smerom do mesta po hlavnej ceste. Električkou č. 3,5,6 vystúpiť na zástavke Hybešova. Potom pešo smerom dolu k hlavnej ceste, na hlavnej ceste odbočiť doľava a ísť cca 100 metrov.

…v mestskej časti Rača

About the author: Radko Marcin