Dipl. fyz. Jana Lukačovičová Deti s viacnásobným postihnutím Patria sem deti s DMO (detskou mozgovou obrnou), genetickými poruchami, autizmom, ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou).Pri rehabilitácii detí s viacnásobným postihnutím je dôležité vedieť, aký postup je pre konkrétne dieťa ten správny. Záleží to na jeho veku, diagnóze a spolupráci rodičov. Každé
16. júla 2018

Osteoporóza

Bc. Barbora Šišovská Osteoporóza V dnešnej dobe sa osteoporóza spolu s kardiovaskulárnymi a onkologickými ochoreniami zaraďuje medzi civilizačné choroby. V jednoduchosti povedané osteoporóza je charakterizovaná znížením pevnosti kosti, ktorá spôsobuje u danej osoby zvýšené riziko zlomenín. Jednou z hlavných príčin chronickej bolesti je svalová dysbalancia. Zvýšené napätie preťažovaného svalstva má
16. júla 2018

Rozvoj detských nôh

Bc. Veronika Maková Detské chodidlo Priestor je kľúčovým slovom vo vývoji detskej nohy. Novonarodené deti reagujú na voľný priestor nekľudom, preto sa balia do zavinovačiek. Dávame im oporu, dotyk, orientáciu. Vedieme ich postupne do priestoru rozvinutím tak, ako by mali byť vedené aj detské nôžky. Tie často obliekame do dupačiek,
Blog
10 najlepších fyzioterapeutov Existuje veľa zlých, veľa priemerných ale aj veľa dobrých fyzioterapeutov. Tí najlepší, ktorým hovoríme profesionáli, sa o nás postarajú najlepšie. Ale aké atribúty by mohol mať ten najlepší fyzioterapeut?;) Typy fyzioterapeutov: 1. Starostlivý fyzioterapeut Takýto typ fyzioterapeuta sa zaujíma o problémy svojich klientov. Snaží sa mu pomôcť

Panvové dno

Panvové dno. Čo to vôbec je? Panvové dno tvorí skupina svalov umiestnená na „dne“ panvy a uzatvára brušnú dutinu zo spodnej strany. Na čo nám slúži? Svaly panvového dna robia oporu brušným orgánom. Ich nedostatočná funkcia (sila) môže spôsobiť prolaps (prepadnutie) vnútorných orgánov a únik moču. Posilňovanie svalov panvového dna

Ako sedieť za počítačom?

Ako správne sedieť za počítačom? To, ako sedíme za počítačom, sa môže výrazne podieľať na tom, v akom telesnom stave sa náš organizmus nachádza. Ak budeme dodržiavať všetky hlavné princípy správneho sedenia za počítačom, môžeme sa vyvarovať bolestiam krku, chrbtice, bolestiam kolien, či tŕpnutia v oblasti hornej končatiny. V prípade,
Blog
Som fyzioterapeut O fyzioterapii je už veľa známe, ľudia postupne prichádzajú na to, k čomu je vlastne ten fyzioterapeut dobrý. Okrem bežne známej masérčiny sa začína cvičiť, zrazu počúvam v akom hroznom stave to svoje telo mám, svaly mi terapeut ledva nahmatá a keď sa mu to aj podarí, bolia

Čo s krčnou chrbticou?

Problémy krčnej chrbtice Zo základnej školy dávno poznáme poučku o tom, z čoho je chrbtica poskladaná, ako to tam vnútri vyzerá a že celý náš pohyb je závislý práve na nej. Tí, ktorí nikdy nezažili bolesť chrbta ani nevedia, že ju majú a naopak tí, čo ňou trpia, by sa