Pulzná magnetoterapia

Liečebné využitie biologických účinkov magnetického poľa – v magnetoterapii sa využíva buď ako stále, striedavé alebo pulzné. V praxi sa používajú rôzne elektromagnetické prístroje, ktoré produkujú predovšetkým pulzné magnetické pole určitého tvaru, frekvencie a intenzity. Aplikátory majú tvar dutých solenoidových valcov či tvar prstenca, plochých aplikátorov či dvojdielnych stojanových aplikátorov.

Ultrazvuk

Hlavnou príčinou je premena elektrickej energie vysoko frekvenčných prúdov na teplo a mechanickú energiu v ožarovanom tkanive. Je to pozdĺžne mechanické vlnenie s frekvenciou 0,75-3 MHz a intenzitou maximálne do 3W/cm2. Základnou aplikačnou formou je kontinuálna alebo pulzná aplikácia. Kontakt hlavice prístroja s tkanivom musí byť udržovaný kontaktným médiom, parafínovým olejom alebo vodivým gélom.

TENS prúdy

TENS je moderná fyzioterapia na zmiernenie a odstránenie chronických a akútnych bolestí chrbta, končatín a kĺbov bez vedľajších účinkov, liečbu porúch prekrvenia, spevnenie a posilnenie ochabnutého svalstva, zväčšovanie objemu svalovej hmoty, lokálne chudnutie, ošetrenie celulitídy a masáž.

Interferenčné prúdy

Veľkou prednosťou tejto elektroliečby je, že nezaťažujú kožu ale ľahko prenikajú do hĺbky organizmu vďaka kapacitným vlastnostiam tkaniva. Pôsobia na princípe využitia interferencie dvoch stredno-frekvenčných prúdov priamo v tkanive, pričom jeden okruh má frekvenciu konštantnú a druhý voliteľne kolísavú. Pôsobí priamo na svaly, nervy, zlepšuje prekrvenie a výživu tkaniva. Na efekte sa podieľa predovšetkým vazodilatácia, analgézia a tonizácia tkaniva.

Laseroterapia

Laser je jednou z procedúr zo skupiny svetloliečby. Laseroterapia využíva biostimulačný efekt lúča, pôsobiaceho ako spúšťací mechanizmus na urýchlenie regenerácie tkanív a aktiváciu činnosti buniek. Liečba laserom sa indikuje hlavne pri chorobách svalov, kostí, kĺbov, šliach.

Termoterapia

Metódy využívajú pôsobenie tepla na udržanie a zlepšenie zdravia alebo len na relaxačné účely. Používame tepelné a chladové vrecúška, ktoré sa využívajú už 20 rokov. Zameraná je na zníženie svalového napätia, bolesti. Aplikuje sa k ošetreniu svalových tonusov, bolesti chrbta, reume a ďalších oblastiach, kde je indikované suché sálavé terapeutické teplo.