Prečo si zvoliť pilates na posilnenie tela?

Hlavný dôvod, prečo robiť pilates je ten, že pilates pracuje s hlbokými svalmi, ktoré sú potrebné na udržanie stabilného tela – čiže našej chôdze, postoja, behania. Svaly poskytujú väčšiu podporu chrbtici a vytvárajú priestor medzi oboma stavcami, čím zabraňujú degeneratívnym problémom. Pilates nezaťažuje vaše kĺby ani neopotrebováva chrupavky, naopak stabilizuje telo a zapája svaly vyváženým spôsobom. Zlepšením postoja sa odstraňuje napätie a tým aj bolesť.

Pilates je pre každého

Jedným z najzaujímavejších aspektov pilates je to, že ho môže robiť ktokoľvek a každý môže dosiahnuť úžasné výsledky. Vzhľadom na to, že pilates nie je skákajúce, prudké alebo stresujúce cvičenie pre telo, ponúka pilates ideálnu formu pohybu pre ľudí, ktorí sa kvôli bolesti kĺbov alebo svalovej slabosti vyhýbajú cvičeniu. Nepotrebujete žiadne ťažké či drahé zariadenia. Toto cvičenie môžete robiť kedykoľvek a kdekoľvek. Nezaberá veľa času, takže je perfektnou formou cvičenia pre každého.

Okrem všetkého pozitívneho pilates prináša aj emocionálne zdravie. Hladké, rovnomerné pohyby upokojujú myseľ i telo. Keď predlžujete a posilňujete svaly, zlepšujete svoj krvný obeh a napätie sa rozpúšťa. Každé cvičenie pilates prináša pocit pokoja a rovnováhy.

Cvičenie pilates v Rehab Klinik Bratislava

V našej klinike v Bratislave sa venujeme pilates od samého začiatku kliniky a prinášame vám tipy na 2 základné cviky.

Prvý základný cvik

Začiatočná poloha ľah na chrbte, hlava na podložke, horné končatiny vedľa tela, dolné končatiny od seba na šírku panvy a v kolenách pokrčené. S výdychom nadvihnutie hornej časti trupu po spodný okraj lopatiek, zdvihnutie hlavy a nasmerovanie očí v smere pohybu, horné končatiny do úrovne bedrových kĺbov. Výdrž v pozícii, pomaly si dýchať a s výdychom návrat do začiatočnej pozície.

Cvičenie pilates Bratislava
Cvičenie pilates Bratislava

Druhý cvik pilates

Začiatočná poloha ľah na bruchu, hlava na podložke, horné končatiny natiahnuté nad hlavu, dolné končatiny vystreté na podložke mierne od seba, lopatky stiahnuté smerom k panve. Nádych pred cvikom, s výdychom nadvihnutie rúk, nôh a následne hlavy nad podložku. Opäť výdrž v pozícii, pomaly si dýchať a s výdychom návrat do začiatočnej polohy.

Cviky pilates Bratislava
Cviky pilates Bratislava


Pilates môžete bezpečne cvičiť každý deň bez preťaženia svalov. Ale kľúčom je cvičiť precízne, pomaly a cielene. A to vám ukážeme u nás v Rehab Klinik Bratislava. Cvičením pilates budete na sebe zmeny nielen cítiť ,vidieť, ale získate úplne nové telo.

V Rehab Klinik vám ukážeme ako na to!

Rezervujte si termín u nás





Venujte kúsok svojho času pre seba a svoje zdravie…

Vaše meno (povinné)

Váš email (povinné)

Telefónne číslo

Vaša správa

Nájdete nás…

  • +421 905 205 009
  • Žitná 48, 831 06 Bratislava, Rača
  • Autobusom č. 59 a 65 zastávka Trávna. Potom pešo cca 400 metrov smerom do mesta po hlavnej ceste. Električkou č. 3,5 vystúpiť na zástavke Hybešova. Potom pešo smerom dolu k hlavnej ceste, na hlavnej ceste odbočiť doľava a ísť cca 100 metrov.

…v mestskej časti Rača

About the author: Radko Marcin